Z badania zrealizowanego przez SW Research wynika, że blisko 2/3 ankietowanych nie zna i nie zetknęło się z pojęciem rehabilitacji kardiologicznej, a 92 proc. z nich nigdy nie otrzymało zaleceń
z tego zakresu. Tym obszarem postanowiła zająć się firma Zentiva Polska, zapraszając do współpracy ekspertów, którzy są zgodni co do tego, że zaniechanie zalecenia rehabilitacji kardiologicznej jest błędem w sztuce lekarskiej.
W ramach zaplanowanych działań przygotowana została platforma www.kardioprotekcja.pl, na której znajdują się materiały poradnikowe oraz KardioTest, który w prosty sposób pozwala ocenić stan swojego serca i zachęca do podjęcia dobrych praktyk kardioprotekcyjnych. Organizator kampanii przeprowadzi także eventy dla seniorów w wybranych, popularnych ośrodkach sanatoryjnych oraz serię webinarów.
Od lat edukujemy społeczeństwo w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Tym razem pochylamy się nad niezwykle istotnym obszarem rehabilitacji kardiologicznej, która jest kluczem do dłuższego i lepszego życia. Liczymy, że nasza kampania zainicjuje dobre zmiany. – mówi Zofia Kurek-Maciejewicz, Head of Communications Zentiva Polska.
Patronat nad akcją objęły: Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii i Polskie Towarzystwo Lekarskie.
Kampania potrwa do końca 2023 r.
Badanie skierowane było do reprezentatywnej grupy naszego społeczeństwa powyżej 18 roku życia. W badaniu wzięły udział 1002 osoby. Na bazie informacji dostarczonych z ankiet, przeanalizowano odpowiedzi Polaków w zakresie ich wiedzy oraz doświadczeń dotyczących kardioprotekcji i rehabilitacji kardiologicznej oraz zwyczajów kardioprewencyjnych społeczeństwa. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73% wszystkich zgonów. Badanie odbyło się w dniach 14-16 marca 2023 r. Autorem badania jest SW Research w ramach kampanii Akcja Kardioprotekcja.
Ogólnopolska kampania „Akcja Kardioprotekcja” ma na celu poprawę świadomości dotyczącej prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Działania edukacyjne obejmują upowszechnianie wiedzy na temat stosowania kardioprotekcji oraz rehabilitacji kardioprotekcyjnej w społeczeństwie, jako skutecznego zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73 proc. wszystkich zgonów. W skład Rady Ekspertów kampanii wchodzą: prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski, prof. dr hab. n. med. Ryszard Piotrowicz oraz dr hab. n. med. Agnieszka Kapłon-Cieślicka. Inicjatorem kampanii jest Zentiva, właściciel leku Polocard.
Zentiva jest producentem wysokiej jakości leków w przystępnej cenie, w które zaopatrywani są pacjenci w Europie i poza nią. Firma zatrudnia 4,8 tys. pracowników i posiada sieć zakładów produkcyjnych, w tym flagowe fabryki w Pradze, Bukareszcie i Ankleshwar. Zentiva pragnie być liderem markowych i generycznych leków w Europie, by w ten sposób lepiej zaspokajać codzienne potrzeby zdrowotne pacjentów.
Ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Współpracujemy z lekarzami, farmaceutami, hurtowniami, organami regulacyjnymi i władzami, by wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania problemów życia codziennego.
Więcej informacji znajduje się na stronach www.zentiva.pl i www.zentiva.com