18 Kwietnia 2023

Ruszyła kampania społeczna Zentiva "Akcja Kardioprotekcja" mająca na celu podniesienie świadomości na temat rehabilitacji kardiologicznej

Choroby układu krążenia są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce. Mimo to, wiedza na temat profilaktyki chorób serca oraz zasadności wdrożenia rehabilitacji kardiologicznej po wystąpieniu sytuacji zagrażającej życiu, jest niewielka. A powinna być ona standardowo i niezwłocznie zalecana pacjentom po przebytych zawałach serca i udarach.

Z badania zrealizowanego przez SW Research wynika, że blisko 2/3 ankietowanych nie zna i nie zetknęło się z pojęciem rehabilitacji kardiologicznej, a 92 proc. z nich nigdy nie otrzymało zaleceń 
z tego zakresu. Tym obszarem postanowiła zająć się firma Zentiva Polska, zapraszając do współpracy ekspertów, którzy są zgodni co do tego, że zaniechanie zalecenia rehabilitacji kardiologicznej jest błędem w sztuce lekarskiej. 

W ramach zaplanowanych działań przygotowana została platforma www.kardioprotekcja.pl, na której znajdują się materiały poradnikowe oraz KardioTest, który w prosty sposób pozwala ocenić stan swojego serca i zachęca do podjęcia dobrych praktyk kardioprotekcyjnych. Organizator kampanii przeprowadzi także eventy dla seniorów w wybranych, popularnych ośrodkach sanatoryjnych oraz serię webinarów. 

Od lat edukujemy społeczeństwo w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Tym razem pochylamy się nad niezwykle istotnym obszarem rehabilitacji kardiologicznej, która jest kluczem do dłuższego i lepszego życia. Liczymy, że nasza kampania zainicjuje dobre zmiany. – mówi Zofia Kurek-Maciejewicz, Head of Communications Zentiva Polska.

Patronat nad akcją objęły: Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii i Polskie Towarzystwo Lekarskie.   

Kampania potrwa do końca 2023 r. 

 

Informacje o badaniu

Badanie skierowane było do reprezentatywnej grupy naszego społeczeństwa powyżej 18 roku życia. W badaniu wzięły udział 1002 osoby. Na bazie informacji dostarczonych z ankiet, przeanalizowano odpowiedzi Polaków w zakresie ich wiedzy oraz doświadczeń dotyczących kardioprotekcji i rehabilitacji kardiologicznej oraz zwyczajów kardioprewencyjnych społeczeństwa. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73% wszystkich zgonów. Badanie odbyło się w dniach 14-16 marca 2023 r. Autorem badania jest SW Research w ramach kampanii Akcja Kardioprotekcja.


Informacje o kampanii 

Ogólnopolska kampania „Akcja Kardioprotekcja” ma na celu poprawę świadomości dotyczącej prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Działania edukacyjne obejmują upowszechnianie wiedzy na temat stosowania kardioprotekcji oraz rehabilitacji kardioprotekcyjnej w społeczeństwie, jako skutecznego zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73 proc. wszystkich zgonów. W skład Rady Ekspertów kampanii wchodzą: prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski, prof. dr hab. n. med. Ryszard Piotrowicz oraz dr hab. n. med. Agnieszka Kapłon-Cieślicka. Inicjatorem kampanii jest Zentiva, właściciel leku Polocard.

 

Informacje o Zentiva 

Zentiva jest producentem wysokiej jakości leków w przystępnej cenie, w które zaopatrywani są pacjenci w Europie i poza nią. Firma zatrudnia 4,8 tys. pracowników i posiada sieć zakładów produkcyjnych, w tym flagowe fabryki w Pradze, Bukareszcie i Ankleshwar. Zentiva pragnie być liderem markowych i generycznych leków w Europie, by w ten sposób lepiej zaspokajać codzienne potrzeby zdrowotne pacjentów. 
Ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Współpracujemy z lekarzami, farmaceutami, hurtowniami, organami regulacyjnymi i władzami, by wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania problemów życia codziennego. 
Więcej informacji znajduje się na stronach www.zentiva.pl i www.zentiva.com