Linia Speak-Up Line Zentiva (zwana dalej Platformą) jest zewnętrzną anonimową platformą, technicznie obsługiwaną przez FaceUp Technology s.r.o. za pośrednictwem rozwiązania chmurowego.
Platforma ta została utworzona w celu zgłaszania faktycznych lub podejrzewanych naruszeń prawa, Kodeksu Etycznego Zentivy, wewnętrznych przepisów i zasad etycznych, zgłaszania wątpliwości i pytań związanych z przestrzeganiem przepisów oraz w celu podjęcia działań niezbędnych do ograniczenia potencjalnego lub rzeczywistego ryzyka, ochrony Spółki i poszczególnych osób.
To nie jest serwis ratunkowy. Nie należy używać Platformy do zgłaszania zdarzeń stanowiących bezpośrednie zagrożenie dla życia, mienia lub środowiska.
Związane z obsługą Platformy działania operacyjne, w tym dochodzenie w sprawie zgłoszenia, są prowadzone wewnętrznie przez Dział Compliance, zgodnie z obowiązującymi przepisami i procesami wewnętrznymi.
Klikając na poniższe łącze, zostaniesz przekierowany na Platformę, gdzie znajduje się formularz zgłoszenia.
Formularz wypowiedzi jest domyślnie ustawiony jako anonimowy, co oznacza, że Twoja tożsamość nie jest ujawniana (np. poprzez adres IP).
Jedyny sposób, w jaki Dział Compliance może Cię poznać, zależy wyłącznie od Twojej świadomej decyzji o udostępnieniu nam tych informacji, poprzez aktywną zmianę w Platformie z predefiniowanego trybu anonimowego na dodanie swojego imienia i nazwiska.
Jednocześnie wszystkie dane związane z rozmową są przechowywane w chmurze, do której dostęp mają tylko wyznaczone osoby z Działu Compliance w centrali.
Informacje, którymi zdecydujesz się z nami podzielić, będą dalej przetwarzane w sposób poufny.
Za zgłoszenie, w dobrej wierze, naruszenia, które uważasz za naruszenie, nie spotka Cię żaden odwet. Działania odwetowe są surowo zabronione.
Odwaga w mówieniu o faktycznych lub podejrzewanych naruszeń prawa stanowi podstawę budowania zaufania wewnątrz i na zewnątrz firmy.
W niektórych przypadkach możemy być zobowiązani do przekazania ustaleń z dochodzenia w sprawie zgłoszenia naruszenia oficjalnym organom, takim jak organy ścigania.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w Kodeksie Etycznym, Kodeksie Współpracy z Dostawcami, odpowiednich przepisach prawa i polityce Speak-Up.
1 KROK
Formularz Speak-up jest przyjazny dla użytkownika, wystarczy wybrać właściwy obszar tematyczny. W przypadku, gdy istnieje wiele obszarów tematycznych lub obszar, którego nie ma na liście rozwijanej, można skorzystać z pola „Inne”.
Możesz podzielić się z nami wszystkimi związanymi z tym szczegółami i przesłać wszelką powiązaną dokumentację.
Najlepiej, jeśli podasz nam wszystkie możliwe szczegóły dotyczące problemu:
Zamiast pisać możesz także skorzystać z poczty głosowej. Jeśli się na to zdecydujesz, pamiętaj, że Twój głos będzie zmieniony.
2 KROK
Po wprowadzeniu wszystkich szczegółów (pisemnie lub przez pocztę głosową) do formularza zgłoszeniowego otrzymasz unikalny kod - klucz zgłoszeniowy. Zapisz swój klucz i przechowuj go w bezpiecznym miejscu. Używaj klucza do raportów, aby sprawdzić raport w poszukiwaniu informacji zwrotnej lub dodatkowych pytań.
W przypadku zgubienia klucza do raportu należy ponownie wypełnić formularz, aby otrzymać nowy klucz do raportu. W takim przypadku poinformuj nas w polu tekstowym, że kontynuujesz już zgłoszone wystąpienie (nie musisz ponownie wypełniać wszystkich danych, ale podaj nam kilka informacji dotyczących tematu już zgłoszonego wystąpienia).
Jesteśmy zobowiązani do przekazania Ci potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia oraz związanej z nim informacji zwrotnej. Informacje te możesz znaleźć tylko na Platformie, używając swojego klucza zgłoszeniowego.
Jeśli chcesz być automatycznie informowany o wszelkich zmianach związanych z Twoim wystąpieniem, możesz wpisać adres e-mail w odpowiednim polu (nie w polu tekstowym). Ten adres e-mail nie jest udostępniany spółce Zentiva i jest wykorzystywany wyłącznie do wysyłania przypomnień z Platformy, na wypadek gdyby coś się zmieniło. Takie przypomnienie zostanie wysłane z adresu NNTB
info@nntb.cz.